Friday, December 12, 2008

PIDATO LA 21


Assalamualaikum semua!!! Rase nya da lame gak aku tak sempat nak update blog aku. Cuti kali ni aku rase happy gile, yala before cuti aritu aku sibuk gak la dengan debat di raja n pidato Local Agenda 21 kat MPN. Tapi penat aku berbaloi la. Biar aku cerita kat memberz semua pasal perjalanan pidato ari tu. Firstly, aku wat persediaan tu mase aku dalam bas balik daripada Royal Debate, so aku ingat mase tue juz nak wat yang termampu jela... Tapi alhamdulillah malam pusingan pertama tu aku dapat perform dengan baik. Mase tu memang tak jangka yang aku akan jadi johan coz malam tu bile ternampak je muka abg Syamsul, abg Amir UPM, abg zaini, abg Mahzuan UiTM memang dah macam tak da harapan. Tup...tup malam tu diumumkan aku dapat mara ke pusingan akhir. Tajuk untuk final tu bunyinye "Keharmonian Alam Sekitar Tanggungjawab Bersama". So malam tu memang aku dok discuss ngan Abdullah Long, Hazimin Harun, Syukri Zin n Ridhwan Kasbun sampai lewat malam. Pastu Lah asyik kate aku boleh. Tapi aku tak yakin pun.. Esoknya aku memang nervous gile dala peserta terakhir. Bile aku tengok lepas je peserta ke 3, pak cik sebelah aku dah tertidur.. Aku amik kate putus, aku bawa pidato tu dengan style lucu ja. Mase nak announce name pemenang tu memang aku takutla. Lepas umum keputusan siape tempat ke-3 n naib johan, tibe-tibe aku nampak mak, abang, adik aku kat depan pintu dewan. Bile diumumkan aku adalah JOHAN memang aku rase macam nak menangis tapi nak cover kejantanan aku tahan jela, huwah..huwah...huwah, tapi memang bez gile la sebab mase diumumkan tu memang family aku baru sampai, n kawan-kawan pun bagi aku semangat dari malam sampai ke pentas final. Thanks to ABDULLAH LONG, HAZIMIN HARUN, SYUKRI ZIN, RIDZUAN KASBUN, SHAH IZAD n semua yang terlibat secara langsung atau tak langsung.

1 comment:

aen_aisyah said...

waaaa.tahniah ikhwan!!tahniah utk sume2 la.he.very talented.hu.alhamdulillah~
he.nice blog!wat la cbox..senang nk drop comment.he